dRAZMAN HOMEO-NATUROPATHIC BIOCELLTONIC (BIOCHEMIC TISSU SALTS)




 dRAZMAN BIOCELLTONIC
(BIOCHEMIC TISSUE SALTS)
Produk makanan tambahan berkonsepkan Homeo-Naturopathic berdasarkan kajian terhadap penggunaan remedi-remedi daripada 12 siri Garam Tisu Biokimia (12 Biochemic Tissue Salts) yang banyak membantu masalah berkaitan dengan keperluan-keperluan nutrisi serta elemen penting secara holistik. Biocelltonic adalah  Garam tisu Biokimia banyak digunakan oleh pengamal-pengamal homeopati serta Nutrition bagi dalam membantu meningkatkan mutu kesihatan tubuh badan. nama-nama 12 garam tisu biokimia ini adalah:

1. Calcarea Fluorica (Calc Flour)  / 2. Calcarea Phosphorica (Calc Phos) / 3. Calcarea Sulphurica (Calc Sulph) / 4. Ferrumphosphoricum (Ferr Phos) / 5. Kalium Muriaticum  (Kali Mur) / 6. Kalium Phosphoricum (Kali Phos) / 7. Kalium Sulphuricum (Kali Sulph) / 8. Magnesium Phosphoricum (Magnesia Phos) / 9. Natrium Muriaticum (Natrum Mur) / 10. Natrium Phosphoricum (Nat Phos) / 11. Natrium Sulphuricum (Natrum Sulph) / 12. Silicea Terra (Silicea)

Untuk maklumat mengenai khasiat-khasiat setiap garam tisu ini sila rujuk bahagian maklumat tambahan dibawah.
https://azbhomeopati.blogspot.com/2019/09/tips-naturopati-kebaikan-manfaat-12.html



Maklumat produk:
Bentuk: Globul sukrosa (manis)
Remedi Biokimia: BIOCELLTONIC (Ferrum Phos 200x)

Jum. Biji: 150 biji
Cadangan pengambilan:

Harga: RM 60.00
2 @ 3 biji 3 x sehari

Sila dapatkan penerangan dan nasihat lanjut mengenai penggunaan produk ini: 01352970534

Dapatkan dRAZMAN BIOCELLTONIC di Shopee Sekarang:
Dapatkan dRAZMAN BIOCELLTONIC di Shopee Sekarang

dRAZMAN BIOCELLTONIC adalah Produk Homeo-Naturopathy keluaran AzBudi Ent (IP0176464-T) 31, Lengkok Perpaduan, Taman Perpaduan, 31150 Ulu Kinta, Perak

BAGAIMANA CARA MEMESAN PRODUK (CARA PEMBELIAN ONLINE)

1.    Call / SMS / Whatsapp ke: DrN Azman- 0135297053 disertakan dengan , Alamat, Nama Produk yg dikehendaki & Kuantiti.
2.    Setelah mendapat pengesahan jumlah Total termasuk kos penghantaran, Bank in/transfer ke: MAYBANK – 158284058276 (AZMAN MOHAMAD TAHIR) Sila inform melalui Whatsapp selepas membuat bayaran beserta dengan slip / ref bank.

Kos penghantaran akan ditentukan berdasarkan saiz dan jumlah produk
·         Pos laju(Biasa) - RM 7.00 / 0.5gm



Maklumat tambahan / Rujukan mengenai fungsi:

Garam tisu Biokimia adalah salah satu keperluan asas bagi kehidupan dan kesihatan seseorang ialah bukan sahaja pemakanan yang mencukupi malah juga seimbang. Kesihatan seseorang boleh terganggu apabila berlaku malnutrisi, kekurangan atau berlebihan makanan. Demikian juga dalam perubatan biokimia, di mana mereka menganggap bahawa keseimbangan garam galian asli yang terdapat dalam tubuh badan manusia amat penting bagi kesihatan. Lantas, ahli biokimia percaya sekiranya kesihatan seseorang itu terganggu maka garam tisu biokimia boleh membantu mengimbangi dan mengembalikan kesihatan. Mengikut kajian Dr. Schuessler, tubuh manusia mengandungi 12 unsur yang asas. Kekurangan salah satunya akan menimbulkan beberapa simptom penyakit yang menunjukkan wujud kekurangan yang berlaku di dalam tubuh badan. Jika bahan yang berkurangan itu dibekalkan semula dalam bentuk yang boleh diserap terus oleh sel-sel yang memerlukannya, maka keseimbangan dan keharmonian akan kembali semula dan gejala-gejala penyakit akan hilang. Dengan itu wujudlah kembali kesihatan. 12 penawar yang ditemui oleh Dr. Schuessler dipanggil ‘penawar biochemic’ atau ‘garam-tisu’ (tissue salt) atau ‘garam-sel’ (cell salts). Ia sama sekali tidak mebahayakan dan bukanlah drug. Penawar-penawar itu merupakan sebahagian daripada tubuh badan yang diperlukan dan tujuan ahli biokimia memberikannya adalah semata-mata untuk mengisi kekurangan yang sedang berlaku.

Fungsi-fungsi mengikut setiap garam tisu

NO
Biochemic
Fungsi Yang dikenalpasti



1.
Calcium Flouride
(Calc. Flour)
Penawar yang membantu dalam menguatkan kekenyalan tisu-tisu, juga berguna dalam kes ketumbuhan yang keras, pecah-pecah, ketegangan tendon. Kekurangan Calc. Flour dapat dikesan apabila urat-urat menjadi kendur dan tiada tenaga tegang-kendurnya.



2.
Calcium Phosphate
(Calc. Phos)
Calc. Phos membantu menambahkan sel darah baru, menguatkan tulang dan gigi di samping memudahkan penghadaman. Kurangnya bahan ini boleh menyebabkan pertumbuhan tulang yang lemah.



3.
Calcium Sulphate
(Calc. Sulph)
Calc. Sulph ialah penawar yang bertindak sebagai pencuci darah, dengan tujuan untuk menyihatkan kulit. Berguna untuk sakit pecah bibir dan sakit kulit yang lambat sembuh.



4.
Iron Phosphate
(Ferr. Phos)
Sebahagian daripada sel darah merah yang membantu mengagihkan oksigen ke seluruh badan. Ia didapati sangat berguna untuk keradangan pada bahagian kulit dan demam.



5.
Potassium Chloride
(Kali. Mur)
Penawar yang sangat berguna untuk kes gangguan pernafasan seperti lelah (asthma), bronkitis, selsema, demam selsema, nafas yang termengah-mengah, sakit tekak, radang tonsil dan penghadaman yang lambat



6.
Potassium Phosphate
(Kali. Phos)
Penawar ini merupakan (serta bertindak sebagai) penenang dan zat makanan bagi saraf, di mana berguna apabila dalam keadaan tegang, sakit kepala, gundah gelana, tidak tidur dan mudah marah apabila runsing atau terlalu seronok. Ia biasanya dikenali sebagai “brain tonic” atau baja untuk tisu dan otak.



7.
Potassium Sulphate
(Kali. Sulph)
Iaitu penawar yang berperanan dalam mengekal dan memelihara kulit yang sihat. Selain itu, ia berguna untuk Ferr. Phos dalam mengangkut oksigen ke seluruh badan dan dalam kes letusan kulit yang kecil dan hidung berair.



8.
Magnesium Phosphate
(Mag. Phos)
Ia sebagai nutrien serat saraf dan otot yang boleh digunakan dalam menghilangkan sakit dan ketegangan seperti untut, kejang, sakit perut dan sakit haid.



9.
Sodium Chloride
(Nat. Mur)
Nat. Mur disebut sebagai penawar yang menguasai keseimbangan air di dalam tubuh. Ia dipreskripsikan untuk demam selsema, hidung berair jernih dan kadangkala dalam kes kulit yang kurang sihat dan sembelit.



10.
Sodium Phosphate
(Nat. Phos)
Pengatur acid-alkaline bagi sel-sel, yang biasa digunakan apabila terlalu banyak kandungan asid, ketidak-hadaman yang berkaitan dengan gastrik dan sakit rheumatik.



11.
Sodium Sulphate
(Nat. Sulph)
Iaitu penawar yang mengimbangi kandungan air dengan membuang air berlebihan daripada badan. Biasanya Nat. Sulph berguna untuk rasa loya, serangan sakit yang berkaitan dengan limpa, jaundis dan gejala-gejala influenza serta sakit kepala.



12.
Silicon Dioxide
(Silica)
Pencuci dan keperluan asas yang digunakan apabila berlakunya pengumpulan bahan toksik, jerawat dan bintik-bintik, nanah, bisul dan bengkak-bengkak pada tepi kelopak mata. Kadangkala ia digunakan dalam kes sembelit.

12 garam tisu biokimia (12 Biochemic Tissue Salts)





Hubungi kami:
0135297053 untuk maklumat lanjut serta tempahan
dRAZMAN HOMEO-NATUROPATHIC BIOCELLTONIC


#Sila ambil perhatian bahawa maklumat mengenai produk disini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan penyakit, tetapi hanya untuk tujuan pendidikan sahaja untuk meningkatkan kesejahteraan anda. Rujuk pengamal / pakar perubatan anda jika anda mempunyai keadaan perubatan tertentu.